ASN en de gekwetste stropdasdrager

ASN en de gekwetste stropdasdrager

Als consumenten zich storen aan een reclame, dan kunnen ze bijzonder gemakkelijk en kosteloos een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. Gelukkig worden klachten eerst beoordeeld door de voorzitter, zodat de meest onzinnige klachten direct worden afgewezen.
De nieuwe ASN commercial “Gewoontedier” heeft veel lof gekregen. De commercial bespreekt bankzaken vanuit een totaal ander perspectief en is gewoon briljant mooi gemaakt. Gewoontedier doet al jaren zijn bankzaken bij ‘dezelfde stropdas’. Als hij ontdekt dat ‘stropdas’ geld verdient aan zaken die slecht zijn voor de natuur en dieren, stapt hij over naar de ASN.

Een schitterende animatie, maar blijkbaar niet voor iedereen want er volgt een klacht. Volgens klager plaatst de commercial stropdasdragers in het verdomhoekje, dit is een vorm van discriminatie. De voorzitter is hier snel mee klaar. De verwijzing in de commercial naar ‘de stropdas’ is geen stereotypering van mannen met een stropdas, maar een verwijzing naar concurrerende banken. Stropdas staat voor banken die geld verdienen aan dierenleed en zaken die slecht zijn voor het klimaat. De commercial biedt een alternatieve bank en is geen actie tegen mannen met een stropdas. Van discriminatie is dan ook geen sprake, de klacht wordt gelukkig afgewezen. Bron beeld; ASN commercial

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje