Warner Bross start actie tegen HARRY POPPER condooms, parodie of keihard meeliften op de populariteit van een ander.

Warner Bross in actie tegen Harry Popper condooms

HARRY POTTER staat inmiddels voor geld, heel veel geld. De waarde van het merk HARRY POTTER wordt momenteel geschat op zo’n 25 biljoen dollar en het merk wordt op vele manieren in licentie verder uitgerold. Grote populariteit leidt vaak tot de nodige parodieën. Zo heeft Harry dan ook al de nodige familie en dingen meegemaakt zoals: Tanja Grotter en de magische Contrabas (Nederland), Barry Trotter and the Shameless Parody (Engeland) en nu naar het blijkt ook een eigen condoom; HARRY POPPER.

Het Zwitserse bedrijf Magic X verkoopt sinds 2006 (zeer succesvol) de HARRY POPPER condoom. De overeenstemming met HARRY POTTER is volgens de fabrikant geheel toevallig, echter wie de verpakking ziet, weet wel beter. Het character is in de vorm van een roze condoom, heeft het typische ronde brilletje van onze Harry en zwaait ook hier vrolijk met een toverstafje.

Zowel Warner Bros als de Britse schrijfster JK Rowlings probeert het character HARRY POTTER op alle mogelijke manieren (vaak vanuit het auteursrecht) te beschermen. Zo werd in 2008 nog ten strijd getrokken tegen de Bollywood film; Hari Puttar; Comedy of Terrors en de onofficiële Harry Potter encyclopedia. Nu is Warner Bross dus de strijd aangegaan met de condoom fabrikant om het positieve en kindvriendelijke imago van HARRY POTTER te beschermen. De verwachting is dat de rechtbank in september haar uitspraak zal doen, wel zo fijn want in november wil Warner Bross de nieuwe Potter film lanceren dus rust aan het front is dan wel geboden.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje