nieuwscategorie: , ,

Rituals winkels en online shops

Een merk wordt aangevraagd voor bepaalde producten en/of diensten. Sommige klanten willen het merk dan ook aanvragen voor reclame, omdat ze voor deze producten reclame willen maken. Dat is onzinnig. Als je bescherming krijgt voor een product, dan mag je daarvoor gewoon reclame gaan maken en je mag het ook gewoon verkopen.

                                                                            

Echter, wat valt er nu onder retaildiensten in klasse 35? Is dat alleen de verkoop van producten van derden of valt daar ook je eigen online shop onder, een flagstore of een winkel met eigen producten? Die vraag stond recent centraal bij de Europese autoriteiten. Het merk RITUALS voor haar eigen winkels lag daar onder vuur. De Board of Appeal geeft duidelijkheid. Retaildiensten hebben niet alleen betrekking op de verkoop van producten, maar ook op het demonstreren en adviseren hierover aan consumenten en daar valt ook de verkoop van je eigen producten onder. Zijn er eigen winkels of online shops, registreer het merk dan ook in klasse 35.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje