nieuwscategorie: ,

Stagiaire online marketing communicatie

Onderscheidend vermogen is een van de belangrijkste eisen om een merk te registreren. Echter onderscheiden is ook essentieel in communicatie. Hoe positioneert een bedrijf zich. Wat zijn de interne verwachtingen en wat zijn de verwachtingen van de buitenwereld en hoe kan (online) communicatie hierbij worden ingezet. Abcor is een juridisch kantoor dat bedrijven adviseert op het gebied van goodwill bescherming. Dat doen we op een onorthodoxe manier. In onze communicatie proberen we zo duidelijk mogelijk die andere aanpak te communiceren (zowel inhoudelijk als visueel).

Abcor biedt je een uniek kijkje in de keuken. Hoe is communicatie ingezet om binnen korte tijd een belangrijke speler te worden in Europa? Hoe het bedrijf de afgelopen jaren online activiteiten ingezet en hoe het bedrijf verwacht dat online communicatie zich zal gaan ontwikkelen de komende jaren.

Bij Abcor krijg je veel verantwoordelijkheid wat je de mogelijkheid geeft je persoonlijke en professionele vaardigheden te ontwikkelen. Omdat je vanaf het begin betrokken bent bij de opzet hoe online communicatie in te passen in het huidige communicatieplan, krijg je echt de mogelijkheid hier een persoonlijke invulling aan te geven.

Als stagiaire ben je bijvoorbeeld verantwoordelijk voor, of bied je ondersteuning bij:

  • het onderhoud van de Abcor websites
  • optimalisatie van de website en verhoging van traffic naar de websites
  • hoe kunnen social media ingezet worden door een IE kantoor
  • welke social media zijn van belang voor het bedrijf
  • hoe zijn social media in te passen in het huidige communicatieplan

Zin in deze uitdaging en pas jij bij dit out of the box merkenbureau, solliciteer dan hier naar deze functie.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje