Het Glazen huis en Serious Request. Sinds 2004 organiseert 3FM Serious Request samen met het Rode Kruis een grote nationale inzamelingsactie. Het idee is simpel. 3 DJ’s laten zich opsluiten in een Glazen Studio en draaien op verzoek plaatjes voor geld. Tijdens die zes dagen eten de DJ’s niet en in de uitzendingen (die live zijn te volgen op radio, TV en Internet) wordt aandacht gevraagd voor een groot “vergeten” probleem. Thema’s van de afgelopen jaren waren: vluchtelingen in Darfur, kindsoldaten in Congo, landmijnen, schoon drinkwater, de malaria mug en weeskinderen door Aids.
De campagne THIS ONE’S FOR MAMA vraagt aandacht voor de ruim 10 miljoen moeders in oorlogs- en conflictgebieden. Moeders die hun mannetje moeten staan als de wereld om het gezin instort. Moeders die soms niet alleen hun partner verliezen maar werkelijk vaak alles; huis, haard en alles om een normaal bestaan mee te kunnen opbouwen. Echter deze moeders moeten blijven “overleven” want als zij omvallen, valt alles om. Met het ingezamelde geld probeert het Rode Kruis deze vrouwen weer een basis te geven om hun leven weer op te bouwen. “This One;s for Mama. Help een moeder, red een gezin.”
Als merkenkantoor zijn er allerlei acties gestart om geld in te zamelen. Dat heeft geresulteerd in het fantastische bedrag van 1.163,65 euro. Op een overvolle Beestenmarkt is de check aangeboden aan de DJ’s van het Glazen Huis. In het kader van het thema van de actie en als kerstgroet hebben we gekozen voor het verzoeknummer: “In the name of Love” van U2.