nieuwscategorie:

Abcor & Serious Request 2011- THIS ONE’S FOR MAMA

serious request leiden cheque abcor

In 2011 vraagt 3FM samen met het Rode Kruis aandacht voor een stille ramp, namelijk “de vergeten moeders in oorlogsgebieden”. Op 18 december is SERIOUS REQUEST 2011 van start gegaan en zijn de 3 DJ’s Coen Wijnenberg,   Gerard Ekdom en Timur Perlin door Gary Lightbody (zanger van Snow Patrol) opgesloten in het GLAZEN HUIS op de Beestenmarkt in Leiden. De actie duurt 6 dagen, tot 24 december. Als merkenkantoor in de regio Leiden voor ons een uitdaging om hier een extra bijdrage aan te leveren.

Het Glazen huis en Serious Request. Sinds 2004 organiseert 3FM Serious Request samen met het Rode Kruis een grote nationale inzamelingsactie. Het idee is simpel. 3 DJ’s laten zich opsluiten in een Glazen Studio en draaien op verzoek plaatjes voor geld. Tijdens die zes dagen eten de DJ’s niet en in de uitzendingen (die live zijn te volgen op radio, TV en Internet) wordt aandacht gevraagd voor een groot “vergeten” probleem. Thema’s van de afgelopen jaren waren: vluchtelingen in Darfur, kindsoldaten in Congo, landmijnen, schoon drinkwater, de malaria mug en weeskinderen door Aids.

De campagne THIS ONE’S FOR MAMA vraagt aandacht voor de ruim 10 miljoen moeders in oorlogs- en conflictgebieden. Moeders die hun mannetje moeten staan als de wereld om het gezin instort. Moeders die soms niet alleen hun partner verliezen maar werkelijk vaak alles; huis, haard en alles om een normaal bestaan mee te kunnen opbouwen. Echter deze moeders moeten blijven “overleven” want als zij omvallen, valt alles om. Met het ingezamelde geld probeert het Rode Kruis deze vrouwen weer een basis te geven om hun leven weer op te bouwen. “This One;s for Mama. Help een moeder, red een gezin.”

Als merkenkantoor zijn er allerlei acties gestart om geld in te zamelen. Dat heeft geresulteerd in het fantastische bedrag van 1.163,65 euro. Op een overvolle Beestenmarkt is de check aangeboden aan de DJ’s van het Glazen Huis. In het kader van het thema van de actie en als kerstgroet hebben we gekozen voor het verzoeknummer: “In the name of Love” van U2.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje