nieuwscategorie: ,

Glorius Gun tas Loes Vrij bij Zara – modelinbreuk op uitrolbare tas Loes Vrij?

Is de uitrolbare tas van Zara een modelinbreuk op de Glorius Gun van Loes Vrij?

Loes Vrij verovert de modewereld met haar uitrolbare tas. Een speciale tas in de vorm van een holster met allerlei handige vakjes  om speciale spullen in op te bergen. Na de lancering op de Paris Fashion Week, komt Zara met een tas die wel heel erg veel lijkt op de Glorius Gun. Inbreuk?

Loes Vrij, een nieuwe Nederlandse ontwerper breekt in 2012 in één keer door met haar vernieuwende ontwerpen voor tassen. Haar stijl wordt omschreven als een mix van rock, chique en elegantie. De tassen zijn gemaakt van materialen van hoge kwaliteit. De Glorius Gun, is een uitrolbare tas voor vrouwen met vakjes voor kleingeld, creditcards, lippenstift en een spiegeltje. De lap leer is op te rollen tot een tas en te sluiten met een riem vol bullets. De exclusieve tas is o.a. te koop in de PC Hooftstraat voor 798 euro. Om haar rechten te beschermen, is voor de tas een Europees model aangevraagd.

Na de presentatie van de tas op de Paris Fashion Week gaat het snel. De tas is inmiddels in 25 landen te koop, van Japan tot Canada. Dit succes bleef bij modeketen Zara niet onopgemerkt. Begin dit jaar kwam het modehuis met een goedkope vergelijkbare tas. Het lijkt erop dat de onderscheidende kenmerken van de Glorius Gun hierin zijn overgenomen, waardoor er geen andere algemene indruk ontstaat bij de koper. Als Loes Vrij Zara hierop aanspreekt en haar modelrechten in stelling brengt, besluit Zara direct de tas van de site te halen en uit de winkels in Nederland.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje