nieuwscategorie: ,

Babyvoeding blenders op bol.com

Babyvoeding blenders op bol.com

De Baby Bullet is een blender voor het maken van babyvoeding. De blender wordt geleverd met potjes om de babyvoeding in te bewaren en een receptenboekje. Op de maatbeker van de blender staat een vrolijk gezichtje. Om het design te beschermen, heeft de fabrikant hiervoor een Uniemodel geregistreerd.

 

OmniChannel promoot de Baby Bullet blenders via homeshopping programma’s bij RTL en SBS en biedt deze producten aan via verkoopplatforms als . Aan de blender is een EAN code gekoppeld. Ook andere aanbieders bij mogen die EAN code gebruiken als het om hetzelfde product gaat. Een ander/vergelijkbaar product aanbieden mag niet van , maar mag het ook juridisch niet?

OmniChannel ziet op dat haar Baby Bullet blender te koop is via een onbekende verkoper. Ze doet een proefaankoop, maar krijgt een ander product, de Happy Baby. Ook een blender met een vrolijk gezichtje. De rechter oordeelt dat het te koop aanbieden van een vergelijkbaar product onder de productpagina van Baby Bullet (met dezelfde EAN) een merkinbreuk en modelinbreuk is. Gevolg: algeheel verbod om via webshops en verkoopplatforms dit zo aan te bieden en een schadevergoeding betalen.  (Bron beeld: uitspraak)

 

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje