nieuwscategorie: ,

Vorm yoghurt emmertjes ingeburgerd

Vorm yoghurt emmertjes ingeburgerd

In de Benelux is het al jaren zeer moeilijk om de vorm van een verpakking als merk te laten beschermen. Voor fabrikanten een probleem want er wordt vaak veel geld geïnvesteerd om met een bijzondere verpakking een eigen plek te veroveren in de markt.

De Zuivelhoeve strijd al jaren tegen partijen die willen aanhaken bij de herkenbare vorm van de yoghurt verpakking. En met succes. Toen een deal met de Lidl niet doorging en de Lidl daarna de verkoop startte van Oma’s Yoghurt, begon de Zuivelhoeve een procedure.

De rechter oordeelde dat De Oma’s Yoghurt verpakking van de Lidl teveel leek op de verpakking van de Zuivelhoeve. De Zuivelhoeve heeft tenslotte een merkregistratie en maakt al jaren consequent gebruik van de verpakking. Onderzoek toonde aan dat de verpakking ingeburgerd is en daardoor een bekend merk is geworden.

Gevolg een verbod voor de Lidl om de yoghurt in deze verpakking te verkopen met een veroordeling in de kosten a € 30.000,-. (Bron beeld: Boek9.nl)

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje