Armin van Buuren – A State of Trance – schoenen en kledinglijn- verzilveren populariteit

Armin van Buuren start A State of Trance  schoenen- en kledinglijn - verzilveren populariteit

Bekende mensen zoals artiesten, voetballers, acteurs maar ook muzikanten laten vaak hun naam (of de familienaam) als merk registreren. Op die manier proberen ze te voorkomen dat anderen een financieel slaatje kunnen slaan uit het gebruik van hun naam. In 2002 heeft Armin van Buuren zijn eigen naam en de naam van zijn radioprogramma als merk laten vastleggen. Dit jaar lanceert hij als spin-off zijn eigen kleding en schoenenlijn.

In 2002 heeft een van de beste DJs ter wereld, Armin van Buuren, niet alleen zijn naam, maar ook ARMIN ONLY, ARMIND en de naam van zijn radioprogramma A STATE OF TRANCE als merk laten vastleggen. Niet alleen voor geluidsdragers, diensten van een DJ en radioprogramma’s, maar juist ook voor branche vreemde producten zoals stationary, kleding en schoenen.

Nu met het 10 jarig bestaan van zijn radioprogramma lanceert Armin zijn eigen kledinglijn. Hij laat niet alleen zijn naam hiervoor gebruiken, maar heeft naar verluidt ook zelf meegeholpen aan het ontwerp.

De kleding wordt gelanceerd, samen met het kledingmerk QUICK. Op de shirts staan daarom zowel de logo s van ARMIN als van QUICK en A STATE OF TRANCE. Vanaf eind maart zal de kleding, schoenen, shirts en jassen te koop liggen in de winkels.

Registratie van namen BN-ers is dus verstandig. Niet iedere artiest is zo vooruitziend als de Leidse Armin. Toen Madonna haar kledinglijn MATERIAL GIRL lanceerde, kwam ze er achter dat die naam al voor kleding was geregistreerd door een van haar fans. Door juist tijdig te anticiperen (bijna bij de start van zijn carriere), kan Armin nu zijn nog steeds groeiende populariteit goed ten gelden maken in zijn contract met Quick.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje