nieuwscategorie: ,

Positie merken – kunstgras auto – non traditional marks

OHIM accepteert vaker positiemerken

Bij veel bedrijven wordt de corporate identity doorgevoerd in iedere vezel van het bedrijf. Het wagenpark wordt daarin ook vaak meegenomen. Om aanhakend gebruik van derden tegen te gaan, worden designs vaak als model geregistreerd. Positiemerken worden vaak geweigerd in de Benelux, maar soms toch geaccepteerd door de Europese merkautoriteiten 

Als fleetmarking een eigen speciale plaats inneemt en de consument hierin merkgebruik ziet, dan kan een merkregistratie handig zijn. Het Engelse bedrijf Easigrass gebruikt in haar Facebookcampagne een kleine auto (Smart) geheel bekleed met kunstgras. Om navolging tegen te gaan, is hiervoor een Europese merkregistratie verricht. Een positie merk, waarbij duidelijk vermeld is waar er kunstgras op een auto is geplakt. Alhoewel de Europese autoriteiten dit soort merken vaak weigeren, is het dit keer wel geaccepteerd.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje