Red Bull grijpt mis- fucking red wijn

Fucking Red wijn geen inbreuk op Red Bull energydrinks

Met een merk kan een bedrijf overeenstemmende merken tegenhouden als die worden aangevraagd voor identieke dan wel soortgelijke waren. Sommige merkhouders proberen die claim wel erg ver op te rekken. Zo is van Red Bull bekend, dat zij vaak optreden tegen alle mogelijke aanvragen waar het woord BULL of RED in voor komt. Recent mocht de Duitse rechter zich hierover buigen.

Na de lancering van het veel besproken Fucking Hell bier (in 2010) besluit de Duitse drankenfabrikant Hans-Jörg Schaller het merk FUCKING RED aan te vragen voor wijnen. Red Bull maakt tegen deze aanvraag bezwaar, maar verliest de zaak zowel in eerste als in tweede instantie. De rechter oordeelt dat de merken niet dusdanig met elkaar overeenstemmen dat de consument hierdoor wordt verward. Belangrijk in deze procedure is, dat het hier niet gaat om identieke producten maar om rode wijn versus energydrinks. Gevolg: geen inbreuk. Voor merkhouders een wijze les. Check van tevoren eerst of een zaak wel haalbaar is voordat er bezwaar wordt gemaakt tegen een nieuwe aanvraag.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje