CrossFit vs CrossBox

CrossFit vs CrossBox

Sinds 2006 is het merk CROSSFIT ingeschreven in de Europese Unie voor fitness training. Het fitness programma is bedacht in Amerika, waarbij gebruik wordt gemaakt van autobanden en zandzakken. Het concept en de naam is gelicenseerd aan vele sportscholen. Als de VES (een organisatie van zelfstandige sportscholen) met een vergelijkbare training komt onder het merk THE CROSS BOX, maakt CrossFit hiertegen bezwaar.

CrossFit is een bekend merk en geniet een brede bescherming. De merken zijn overeenstemmend en de diensten identiek.

De rechter is het hier niet mee eens. Bekendheid is niet goed aangetoond, want de bewijzen richten zich op Amerika en niet de Europese Unie.

Het merk CrossFit heeft geen brede bescherming, want is enigszins beschrijvend. CROSS is afgeleid van Cross training (een mix van trainingsvormen) en FIT verwijst naar Fitness. Door het gebruik van het woord BOX wordt voldoende afstand genomen. Enigszins beschrijvende namen zijn marketingtechnisch erg aantrekkelijk, echter bedenk dat de beschermingsomvang beperkt is.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje