BALR – bestrijding namaak en informatie over toeleverancier

BALR – bestrijding namaak en informatie over toeleverancier

BALR is het modieuze nieuwe kledingmerk (start 2013) van drie Nederlandse profvoetballers. De kleding is bekend om zijn witte/zwarte T-shirts met de opdruk BALR. Het merk is in 2015 geregistreerd voor een breed scala aan producten. In februari krijgt BALR een tip binnen dat er mogelijk namaak kleding wordt verkocht.

Via een particulier onderzoeksbureau worden er exemplaren gekocht en bij testen blijken de echtheidskenmerken van BALR te ontbreken. De verkoper staat de resterende onverkochte voorraad af, maar weigert een onthoudingsverklaring te tekenen en bekend te maken wie de leverancier is.
Reden voor BALR om een rechtszaak te starten, die glansrijk wordt gewonnen. Bij een merkinbreuk is er ook een informatieplicht. De winkelier krijgt niet alleen een verbod, maar moet ook alle correspondentie en facturen overhandigen over de inkoop/leverancier. Daarnaast wordt de winkelier veroordeeld om de kosten van de wederpartij te betalen (ca. 7.500,- euro). Bron beeld: BALR.COM

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje