Benelux merk bij Bol.com en Amazon

Benelux merk bij Bol.com en Amazon

Veel bedrijven verkopen hun producten online via platforms als Amazon en Bol.com. Als een potentiële klant het product zoekt, is het natuurlijk wel fijn als hij bij de juiste partij uitkomt. Maar wat te doen als een ander bedrijf opeens onder (bijna) dezelfde naam deze producten verkoopt?

 

Bol.Com en Amazon hebben speciale procedures gemaakt om merkhouders te beschermen. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat de consumenten foute informatie krijgen over het product of dat ze bij de foute aanbieder uitkomen. Bedrijven moeten zich hiervoor wel actief aanmelden in de brand registry (Amazon) of partnerplatform (Bol.com).

Essentieel hiervoor is het bezit van een geldige merkregistratie. Tot voor kort werd een Benelux merkregistratie niet geaccepteerd. Gelukkig is daar nu verandering in gekomen. Amazon heeft recent haar beleid aangepast en erkent nu ook claims gebaseerd op Benelux registraties. Bijzonder? Ja, want Amazon erkent slechts 19 nationale merkinstanties wereldwijd. Ook bij Bol.com kunnen bedrijven nu succesvol een beroep doen op een Benelux registratie.

Gezien het grote belang van verkoop via online marktplaatsen, is het essentieel voor bedrijven om te checken of alle merken wel geregistreerd zijn? Zo niet, dan is bescherming via een Benelux registratie een goedkope en snelle optie.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje