nieuwscategorie:

Eataly Tilburg moet naam wijzigen

Eataly Tilburg moet naam wijzigen

In 2011 opent het Italiaans restaurant Eataly zijn deuren in Tilburg. Volgens het handelsnaamregister zijn er in Nederland meerdere restaurants met deze naam. Echter, omdat de activiteiten van een Italiaans restaurant heel lokaal zijn, reiken deze handelsnaamrechten niet ver. Het bedrijf verwacht daarom geen problemen hiermee. Na drie succesvolle jaren valt opeens in het najaar van 2014 een sommatie uit Italië op de deurmat, met de eis de naam te wijzigen.

Eataly is een Italiaanse restaurantketen. De eerste vestiging is in 2007 geopend in Turijn. Inmiddels zijn er 27 vestigingen (in Italië, Japan, Amerika, Dubai en Turkije). Om de naam te claimen heeft het bedrijf het merk niet alleen in Italië laten registreren, maar ook in Europa, Amerika en vele landen in Azië. Slim, want op die manier kan het bedrijf de keten rustig uitbouwen met nieuwe vestigingen. Eataly Tilburg denkt dat de ontvangen sommatie te maken heeft met het feit dat het bedrijf zich waarschijnlijk nu ook in Nederland gaat vestigen en men daarom de markt even schoonveegt. Omdat de merkrechten van het Italiaanse bedrijf ook hier ouder en sterker zijn, en gezien de kosten van een rechtszaak, heeft Eataly Tilburg besloten de naam te wijzigen.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje