nieuwscategorie: ,

.VLAANDEREN en .BRUSSELS gelanceerd, voorinschrijving voor merkhouders

.VLAANDEREN en .BRUSSELS gelanceerd

Het kan niemand meer ontgaan zijn, de nieuwe toplevel domeinnamen komen bij bosjes los. Voor bedrijven natuurlijk een kans om hierop in te springen, maar wel met beleid. Alles registreren is namelijk geen optie, dus definieer een strategie en bepaal zo wat er wel en niet geregistreerd moet worden. Relevant voor het Nederlandse MKB zijn niet alleen generieke namen (zoals .MARKETING etc) maar mogelijk ook een aantal geografische nieuwe namen. De meest belangrijke voor Nederland is natuurlijk de lancering van .AMSTERDAM. Echter zover is het nog niet. Echter wel bij onze zuiderburen, daar zijn inmiddels .VLAANDEREN en .BRUSSELS gelanceerd. 

De toplevels .VLAANDEREN en .BRUSSELS zijn twee van de in totaal zesenzestig nieuwe geografische toplevels die gelanceerd worden. Merken die in de trademark clearinghouse (de TMC) zijn opgenomen, kunnen zoals gewoonlijk weer met voorrang een domeinnaam claimen. Deze periode eindigt op 3 november. Omdat veel MKB bedrijven hun merken niet hebben laten opnemen in de TMC is er bij deze lancering nog een speciale extra periode bedacht voor merkhouders van een Benelux merk of een Europees merk. Daarna wordt de verdeling gedaan volgens het systeem, wie het eerst komt het eerst maalt.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje