nieuwscategorie:

Rule 40 en het Olympisch Handvest

De officiële sponsors zijn de financiële ruggengraat van het IOC. Echter veel atleten hebben niet het salaris van een gemiddelde voetballer. Zonder privésponsor zouden zij nooit de top kunnen halen. Rule 40 bepaalt wat geaccrediteerde sporters en de privésponsors wel of niet mogen doen.

Privésponsors mogen onder speciale voorwaarden (en na goedkeuring van het IOC) campagne voeren tijdens de Spelen.

De enige link met de Spelen is dat er gebruik wordt gemaakt van de naam of het portret van de topsporter.
Er moet een verbintenis zijn tussen beide partijen die langer duurt dan de Spelen.

Een advertentie campagne moet langer duren dan de Spelen en in de taal van het land waar de campagne draait.

Het is verboden om in de campagne een verband te leggen tussen de sportieve prestaties van de atleet en de producten/ diensten van de privésponsor.

De privésponsors mogen geen relatie hebben met tabak, alcohol, drugs, gokken, pornografie of andere immorele zaken.


Er mogen dus geen olympische symbolen gebruikt worden (zoals de 5 ringen, het woord OLYMPIC, olympische kleding, wedstrijd foto’s, de venues/ olympisch dorp). Tenzij de Olympische elementen onherkenbaar zijn gemaakt.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje