nieuwscategorie: ,

Lady Gaga The Mayhem Ball tour                                                                                    

In maart is het meest recente album verschenen van Lady Gaga: Mayhem. Niet lang daarna is de wereldtour gelanceerd en de start van de merchandise (zoals hoodies en petjes). Het teken MAYHEM is op een speciale manier vormgegeven; in een rauwe, krachtige manier met onregelmatige letters.  Onze klant Appletree surfboards vroeg zich direct af of dit wel kon: “De logo's lijken in mijn ogen echt sprekend op elkaar en binnen de surfscene kent echt iedereen het MAYHEM logo van Lost… surfboards.”

Dat vonden ze bij Lost International blijkbaar ook, want die zijn inmiddels een rechtszaak gestart tegen Lady Gaga. Al 30 jaar bouwt Lost zorgvuldig het imago op rond het surfmerk MAYHEM. De eerste T-shirts met het logo werden al in 1991 verkocht en het bedrijf heeft het merk geregistreerd voor surfboards en kleding. Juist omdat Lost zich heel specifiek richt op de surfcultuur, wil zij iedere associatie met de mainstream en Lady Gaga voorkomen. De eis is dan ook een algemeen verbod. Als er niet geschikt wordt, schatten wij de kansen daarvoor positief in. Wil je een bepaalde naam gaan gebruiken, zeker bij merchandise, check dan altijd eerst via een merkonderzoek de beschikbaarheid.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje