nieuwscategorie:

4.02 Slagzin: kan een slagzin een merk zijn?

Een slogan kan een  merk zijn maar deze mag niet te lang of te ingewikkeld zijn anders is deze niet in staat om te onderscheiden. Als de slagzin een gewone zin of alleen een aanprijzing is, wordt die vaak geweigerd door de autoriteiten. Het publiek moet namelijk wel gelijk begrijpen dat de slagzin slaat op een product of dienst. Bekende slagzinnen die als merk zijn ingeschreven zijn: “Heerlijk Helder Heineken”, “Foutje Bedankt,”  “Ik wil Bolletje”.
Een slagzin kan na veelvuldig gebruik onderscheidend vermogen krijgen inburgeren en als merk gezien worden.
Voorbeeld: have a break (have a Kit Kat)

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje