PEPSI stopt PAUPSY Concept store

PEPSI stopt PAUPSY Concept store

In 2020 opent Paupsy haar deuren. Een concept store met kleding, schoenen en sieraden. Op het moment dat het merk wordt aangevraagd voor kleding en tassen, maakt PEPSI daartegen bezwaar. Bekende merken registreren hun merken vaak niet alleen voor de corebusiness, maar ook voor overige producten. Reden is enerzijds voorkomen dat andere bedrijven kunnen aanhaken bij de bekendheid van het merk, maar ook omdat deze merken vaak in licentie worden gegeven aan derden.

 

Daarom is het merk PEPSI niet alleen geregistreerd voor frisdranken, maar ook voor voedsel, cosmetica, audioapparatuur, meubels, huishoudelijke producten, schrijfgerei, sieraden, tassen, kleding en textielproducten.

Logisch dat het bedrijf dan ook bezwaar maakt tegen de merkaanvraag, de producten zijn immers hetzelfde. Maar lijken de merken wel voldoende want kleine verschillen bij korte merken zijn vaak voldoende?

Ja, oordelen de autoriteiten. Het gaat hier om vijf versus zes letters, maar de letters P*PS* staan wel in dezelfde volgorde. Daarom lijken de merken visueel op elkaar. Ook qua klank is dit het geval. Het zijn twee lettergrepen en beide merken worden op dezelfde manier uitgesproken. Het merk wordt daarom geweigerd.

Overweeg je merchandising of licentiëren van een merk? Leg dan het merk vast voor alle relevante producten.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje