nieuwscategorie:

Vijf jaar “dat andere merkenkantoor”

Vijf jaar “dat andere merkenkantoor”

1 Oktober is het precies vijf jaar geleden dat merkenbureau Abcor van start is gegaan. Het was hoog tijd voor een ander soort merkenkantoor in de Benelux. Geen standaard depotfabriek maar een multidisciplinair, transparant, innovatief en out of the box kantoor. Een strategische partner voor de klant. Vanaf de start natuurlijk paperless met een belangrijke focus op online branding/ protection (in die tijd nog heel bijzonder). Tevens lanceerden we nieuwe diensten, zoals juristen detacheren, om tijdelijk grote druk binnen een bedrijf op te vangen. Daarnaast veel aandacht voor transparantie en informatieoverdracht, via onze App, Facebook, Twitter, kennisquizen, cursussen en publicaties.

 

Dat hieraan behoefte was, is duidelijk geworden. Het kantoor is binnen vijf jaar uitgegroeid tot een betrouwbaar middelgroot merkenkantoor, werkend voor veel nieuwe (inter)nationale bedrijven uit binnen- en buitenland.

Hierbij bedanken we graag alle bedrijven die de afgelopen jaren klant zijn geworden. Duidelijk is dat onze afwijkende multidisciplinaire en strategische werkwijze een toegevoegde waarde heeft. In deze nieuwsbrief daarom niet alleen leuke, nieuwe aansprekende zaken, maar ook een paar oudere cases als indicatie van hoe het vak de afgelopen vijf jaar gewijzigd is.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje