nieuwscategorie: ,

Foto Marlene Dietrich als merk

Foto Marlene Dietrich als merk

Foto’s en namen van artiesten en beroemde mensen worden wel vaker als merk geregistreerd om zodoende hun populariteit te verzilveren. Maar kan je een foto van een filmster wel als merk registreren?

 

Recent hebben de erven van Marlene Dietrich haar foto als merk geregistreerd. Dat lukte wel voor merchandising producten als agenda’s en kleding.

Voor video’s en CD’s over haar leven werd het merk geweigerd. Het publiek zal het merk dan zien als een verwijzing van wat er op de video te zien is. Vaak zijn nationale autoriteiten strenger met dit soort merken dan Europese autoriteiten. (Bron beeld Marke Bgh)

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje