Om de goodwill te beschermen, wordt later merkbescherming aangevraagd voor de naam, maar niet voor het logo. Daar zit een risico in en dat voltrekt zich als de autoriteten weigeren het woordmerk in te schrijven, omdat dit naar hun mening te beschrijvend is.
Datzelfde jaar start de Rabobank een online dienst voor kredietaanvragen onder de naam FUNDR. Zij laat het merk wel direct als logo vastleggen. Als Funding Innovation daartegen bezwaar maakt op basis van haar handelsnaam, wordt die eis afgewezen.
De Rabobank biedt haar diensten namelijk aan onder de naam Rabobank. Van handelsnaaminbreuk kan dus geen sprake zijn. De naam FUNDR gebruikt de Rabobank als merk. Een beschrijvende handelsnaam geeft heel beperkt bescherming. Zowel de diensten als de wijze waarop de Rabobank zich tot haar publiek richt, zijn anders.
Gevolg: de claim wordt afgewezen. Als Funding Innovation echter het merk direct goed (als logo) had geregistreerd en niet het woordmerk, was deze zaak mogelijk totaal anders afgelopen.