Guns ‘N’ Rosé beer

Guns ‘N’ Rosé beer

Al decennia lang is de hardrockband Guns N’ Roses een gevestigde naam in de popmuziek. Die populariteit is nog niet tanende, gezien de 17 miljoen volgers op Facebook. De band heeft drie Amerikaanse merkregistraties GUNS N’ ROSES op haar naam, waaronder één voor kleding. Als in 2018 de Californische brouwerij Oskar Blues een bier op de markt brengt onder de naam Guns ‘N’ Rosé, samen met allerlei merchandising zoals petjes, stickers, bandana’s etc., maakt de band daartegen bezwaar.

De merkaanvraag wordt geweigerd, maar de brouwerij weigert de producten van de markt te halen (wil die blijven verkopen tot maart 2020). Reden voor de band om vorige maand een rechtszaak te starten in California. Consumenten kunnen denken dat het bier gelieerd is aan de band. Niet ongebruikelijk in de scène, gezien de link van bands als AC/DC, Deftones, Anthrax en Iron Maiden met alcoholische dranken. De zaak is net gestart, de brouwerij heeft nog niet gereageerd. Aanhaken bij bekende bands en brands lijkt aantrekkelijk, maar is in praktijk vaak erg gevaarlijk. (Bron beeld; stuk eiser USA)

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje