nieuwscategorie:

Bescherm unieke schrijfwijze merk – typografie Living & Co

Bescherm unieke schrijfwijze merk - typografie Living & Co

Typografie kan aan een merk onderscheidend vermogen geven. De schrijfwijze van COCA COLA mag ieder bekend zijn. Echter ook minder bekende merken kunnen zich hierop beroepen en zodoende overeenstemmende merken weren.

Zo is het merk 4 OUT LIVING van de ALDI in eerste instantie geweigerd. Het merk dat is aangevraagd voor identieke producten is visueel overeenstemmend. Dit komt omdat het woord LIVING in beide merken in bijna hetzelfde lettertype is vormgegeven. Deze uitspraak geeft goed het belang aan om niet alleen woorden als merken te registreren. Ook een onderscheidende typografie kan een ruime bescherming bieden.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje