Het Hof stelt dat Red Bull een bekend merk is. Bull is meer onderscheidend dan Red en komt voor in The Bulldog. Hierdoor zal het publiek een verband leggen tussen beide merken. De eigenaar had in een interview gezegd, dat hij een graantje mee wil pikken van de miljardenomzet van Red Bull, dus kielzogvaren.
The Bulldog stelt cassatie in tegen deze uitspraak, omdat het Hof het begrip geldige reden niet goed beoordeelt. Het merk The Bulldog wordt al sinds 1975 gebruikt. Gebruik van dit merk voor aanvullende producten, zoals energydranken, is dan logisch. Het Hof heeft gekeken of gebruik van de naam noodzakelijk was en niet zozeer of er een geldige reden was. Door Europese uitspraken over adwords, lijkt er veel meer te vallen onder het begrip geldige reden. De zaak is doorverwezen naar het Europese Hof. Dat moet aangeven wat er precies valt onder het begrip geldige reden. De verwachting is, dat dit veel meer zal zijn dan onze oude toets. Er is dus nog hoop voor The Bulldog.