In 2004 laat de voorloper van You-Q BV de naam BEATLE registreren als Europees merk voor elektrische rolstoelen. Apple Corps (dat de rechten beheert op de merken BEATLES en THE BEATLES) stelt hiertegen oppositie in. Het OHIM wijst dit eerst af omdat de waren niet soortgelijk zijn en omdat Apple Corps niet heeft aangetoond dat het publiek een link zal leggen tussen het bekende merk voor muziek en films enerzijds en rolstoelen anderzijds.
Apple Corps gaat hiertegen in beroep en krijgt zowel in eerste als in tweede instantie (bij het Europese Gerecht) gelijk. Het merk BEATLES of THE BEATLES is een bekend merk voor muziek, muziekdragers en wordt ook voor merchandising gebruikt. Het is aannemelijk dat You-Q door het gebruik van de naam BEATLE meelift op die bekendheid en zo ongerechtvaardigd voordeel kan trekken uit de bekendheid en aantrekkingskracht van deze merken. Kielzogvaren dus.
Na 50 jaar staat het merk THE BEATLES nog steeds voor jeugdigheid en geniet het nog steeds een positief imago. Een deel van het relevante (gehandicapten) publiek is daarnaast ook nog bekend met de muziek van de BEATLES.
Het aangevraagde merk BEATLE voor rolstoelen profiteert op die manier van het positieve imago van het merk THE BEATLES, het gevoel van vrijheid, jeugdigheid en mobiliteit dat het merk THE BEATLES uitstraalt. Hierdoor trekt de rolstoelfabrikant ongerechtvaardigd profijt van het oudere merk ook al wil die dit gebruiken voor totaal andere producten. De fabrikant kan zodoende de rolstoel veel goedkoper en makkelijker op de markt brengen (profiteren van de positieve naam van het merk THE BEATLES) en zich veel reclamekosten besparen. Apple Corps krijgt wederom gelijk van het Europese Gerecht. Deze vorm van aanhaken (zonder ervoor te betalen) is onrechtmatig en mag dus niet. Het is onduidelijk of You-Q zich neerlegt bij de uitspraak of dat zij hier nog verder in beroep tegen gaat bij het Europese Hof.